torsdag 19 december 2013

ingen jul utan ULLAS tomte . . .

 
Det är helt uppåt väggarna! Tomtar och julmotiv pryder huset nu när julen står för dörren. Bonaden i juteväv från 60-talet med textiltryck av formgivaren ULLAS - Ulla Scheuer - klär extra fint tycker jag . . och det var ETT av fynden jag gjorde i helgen. Ute är det fortfarande milt och grönt, men det glittrar och glimmar desto mer både inomhus och utomhus.
 
 
Julen blir som sig bör, lugn och rofylld. Jag tar till mig de bra sakerna och hoppar gladeligen över tornadostädandet, det alltför stora matbordet och shoppinghysterin. Tar på mig mina älskade raggarsockor som jag är galet tokig i, och kryper upp i soffan med katt och make och bara myser i skenet av stearinsljusen . . . ULLAS tomte bidrar till stämningen!
 
Mer textiltryck och info om Ulla Scheuer hittar Du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar