måndag 24 mars 2014

ge apan i mig en chans!


Den här pallen påminner om min barndom. Många med mig har säkert en relation till stegpallen i stål från AWAB. Blå, kanske duvblå, var den då. Idag har jag två. Med skåp från golv till tak i 40-talsstil, är en bra, stabil pall ett måste. Jag får bra APindex! Båda två är renoverade med ny stegyta av gummimatta. Mattan återfinns ofta i offentliga miljöer, finns i flertalet färger och är slitstark. Kolla mattstuvar på byggvaruhus eller i golvbutiker. Svarta/vita plastfötter/golvskydd till rörbenen finns i nyproduktion. "Malla av" det gamla underlaget om det är möjligt. Kemiskt ren bensin, bra skärverktyg/sax, kontaktlim och tålamod är bra att ha till hands när man ska ta sig an det här renoveringsprojektet. Fantastiskt bra, funktionella, hållbara och tuffa möbler! De överlever lugnt flera livsåldrar till . . . jag är lyrisk!

Om AP- index: Klättring. Förhållandet mellan kroppslängd och armvidd. För att räkna ut sitt eget AP-index tar man sin armvidd minus sin längd. Högt index = Bra räckvidd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar