fredag 5 december 2014

Boktips "Tryckt till jul" & åååh, Inger Å...


Åhhh, INGER Å, vilken fin bonad med julmotiv du formgivit! Ditt namn har jag inte stött på i tryckta textila sammanhang tidigare. Lite ovanlig färgsättning på fint linnetyg för att vara en traditionell jultextil, 31 x 53. Och det är det som gör den så originell, tycker jag. 1970-tal skulle jag tro.

Bonad med textiltryck på linnetyg formgiven av INGER Å.


Vill tipsa om boken "Tryckt till jul" skriven av Anna Lindqvist och Marie Odenbring Widmark, 2014, Carlssons förlag, ISBN 9789173316613. Boken är en klar etta på önskelistan till födelsedagen. I den finns en hel godispåse med andra textiltryck med julmotiv att läsa om!

Tekniken har den senaste tiden inte varit mig till viljes . . . routern tackade för den här tiden och packade ihop, men nu är jag igång igen! Väl mött i textiliernas magiska värld!

Om Inger Å vet jag inte ett skvatt . . . men någon annan kanske vet . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar