onsdag 22 april 2015

på marknad med ULLAS - Ulla Scheuer & paradhandduk

Paradhandduk, 52x82, med textiltryck formgivet av ULLAS - Ulla Scheuer.


Tadaa! På marknad med Ullas - Ulla Scheuer. Jovisst, är det så! Nu väntar tider med massor av marknader och loppisar av olika slag. Som jag längtat! Bäst är lant-loppisar och hemma-hos-loppisar. Allehanda saker byter ägare och får ett nytt hem! Det man inte har bruk för själv åker ut och nytt flyttar in. In, ut, in, ut - ett kretslopp som passar mig, vår jord och plånboken! Precis så hittade jag den här fint formgivna, charmerande paradhandduken av Ullas. Jag har långt gångna funderingar på att byta ut två tavlor i vårt funkiskök från 1940-talet mot två paradhanddukar. Varför inte tänka utanför boxen och slå till med textil kökskonst på bästa väggplats? Önskar att utrymme fanns där själva funktionen kom till sin rätt, men tyvärr. Som väggkonst javisst! I ett kök är textil ett oömt material som dessutom är ljuddämpande. Nu ska jag bara försöka övertala mannen om dess förträfflighet, och med borrmaskin i handen, skrida till verket. Två paradhanddukar med ställning å allt, sida vid sida, formgivna av vår älskade Ullas . . .  det vore väl ballt . . . Annorlunda om inte annat . . . 

Här finns ytterligare en paradhandduk av Ullas och mer formgivning av henne finns under "Välj bland" i högermarginalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar