fredag 22 maj 2015

hallelujahmoment, nödvändigt utvändigt & nya hopfällbara balkongstolar

Kuddar - Ica Hemma


Nu har jag levt ett inplastat, kaotiskt och omvälvande campingliv med täckpapp under fötterna den gångna veckan. Som inför en avflyttning. Inget självvalt, utan ett måste. Målarkluddarna har varit i samtliga rum och ett rännande ut och in utan dess like. Rent mentalt skulle det ha känts bättre om resultatet hade varit synligt för blotta ögat, men arbetet har varit fönster UTVÄNDIGT. Självklart vet jag att det ska göras, men att det skulle innebära en vecka av passiv väntan, var jag inte beredd på. Det har varit flera snäpp värre än att campa . . . knappt något att sitta på, äta stående vid köksbänken, inget privatliv, inga arbetsytor, passivitet . . . listan kan göras lång och det ska jag inte trötta ut Er med. Jag har ätit choklad och undvikit mindfulness å det bestämdaste. Trots den senaste tidens kyliga och solfattiga dagar, började jag snegla på nya stolar till balkongen. Kanske en mental undanmanöver för att överleva! Den som söker finner, och jag fann denna på ÖoB. Nu ligger två i pipeline uppe på vinden och sommaren kan börja! Svarta och hopfällbara så klart! Ett hallelujahmoment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar