måndag 17 augusti 2015

hallelujhamoment & balkongmys, softa & relaxa


Relax - hopfällbara strandstolar i tyg från ÖoB.

Balkongmyset frös bokstavligen inne den här sommarsäsongen, men nu passar jag på i det fina och varma augustivädret! För någon vecka sedan iordningställde jag uterummet som det var tänkt att bli i maj, och bättre sent än aldrig, eller hur? Jag kör allt som oftast med artificiella blomster men i år slog jag till med en uppstammad vattentörstig pil. En sååå himla fin kombo med sopkvasten i naturmaterial från IKEA som här, upp och nervänd, är en dekoration. Tillsammans med spaljén, designbyBrismo, bildar de ett harmoniskt plockepinn. Svart betongkruka, Jysk, och svarta plastbyttor med handtag från Hornbach och Citygross. Allt för en liten peng och med kombinationsmöjligheter i det oändliga. Hopfällbara strand/vilstolar från ÖoB, inköpta i början av säsongen då jag, tack och lov, var ovetandes om sommarens vara och ve. Lätta att rumstera om efter behov, tycke och smak. Sparsmakat på liten yta. En svart cykelkorg ska nu bockas till för att hängas på balkongräcket för små livsnödvändiga mobila saker, och en träpall från ett militärt mobiliseringsförråd i Norrbotten är under ommålning. Svartlaserad givetvis. Sedan så . . . mission completed! Hallelujha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar