onsdag 1 juni 2016

parasolldrinkar i oasen = balkonghäng på hög höjd!



On the sunny side of life. Så sant som det var sagt! Jag kan inte nog förespråka hur mycket man kan göra på sin balkong. Ett extra-rum att vara sanslöst glad i och över. Praktisk inredning är A och O i den gröna oasen. Vädertåligt ska det vara med Sveriges nyckfulla sommarväder i minnet. Att få stjäla till sig en stund där ute på morgonkulan, lyssna på fågelsången, insupa dagen och bara vara är fantastiskt. Eller äta middag och småprata. Umgås helt enkelt. Använder mig av "rummet" som om det vore vilken tillbyggnad som helst, om än kortvarigt. Kanske just därför det är så kul att fixa till där varje år. 3.5 kvadratmeter gör stor skillnad! Små ytor kan ha stor potential. Min frihängande balkong är ordinär till storleken och alltså inget ytmässigt att skryta med. Men ooooh, vilken tillgång. Jag blir lika förvånad varje sommarsäsong när grannarnas balkonger står helt orörda och outnyttjade. Men så kan det också vara! Nu längtar jag till fredag då det serveras kylda parasolldrinkar i oasen i solgasset! Det gäller att ligga i topp så länge det varar! Mer balkonghäng åt folket, vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar