onsdag 27 juli 2016

en bisyssla, revolverman i snickarbyxor & nyöppnat hotell - DIY

Jag gillar geometriska former . . . vilket konstverk!



Jag hade en intention att bygga en biholk i sommar. I helgen drog jag på mig snickarbrallorna, spände på mig verktygsbältet som en revolverman i vilda västern, och påbörjade byggnationen av bi-boet som planerat. Nu är jag äntligen hotellägare! Här finns all info för Dig som också när en dröm om att bli ägare till ett vildbi-hotell! Jag tog det spillvirke som jag hade och snickrade ihop en rektangulär låda. Formen påminner om en traditionell fågelholk med rakt utskjutande tak, 15 x 25 cm, men utan den främre väggen. Om fantasi finns kan Du kan själv sätta Din egen prägel på arkitekturen, bara djupet på boningen inte understiger 5 centimeter. Bambupinnarna tog slut på ett kick. Det gick åt många fler än jag trodde så det blev en inhandlingsrunda till. En jättekul och livgivande bi-syssla som passar både barn och vuxna. Slå ett hammarslag för miljön och våra livsnödvändiga bin! Njut av sommaren och simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar