fredag 19 augusti 2016

northern light & Sik-Sune




Det är inte bara i storstadsmiljöerna jag ser graffiti, eller street art, som det också kallas. I Konsthallen på Ljusterö Torg hölls den gångna helgen utställningen "Northern Light Graffiti" och där var givetvis jag! På en av torgets husfasader är den här målningen (2015) uppförd och motivet sitter som en smäck! I helt rätt miljö. Tidigare har jag skrivit om "fiskargubben" vid färjan som jag brukar köpa rökt sik av. Sik-Sune som vi kallar honom. Likheterna är många, men originalen blir färre med åren. Vårt "Northern Light" tappar snabbt lumen. Vid 21-blecket är det svart som i en kolsäck och jag kryper till kojs och somnar oftast ovaggad i bingen. En aktiv dag i skärgården . . . Sjön suger! Ha en riktigt härlig helg, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar