måndag 28 november 2016

hjärtat klappar för Maud Fredin Fredholm - MAUD & retro textil

December är en månad vikt för myspys och att första advent inföll igår har väl ingen nu levande missat. Dagen till ära önskar Maud Fredin Fredholm alla en skön decembermånad med sitt alldeles egna textiltryck på bomullsduk, 30 x 64. Den här typen av juldukar växte jag upp med i mitt barndomshem. Vitt textiltryck på röd botten. Mönstret påminner lite om landskapsbroderi. Fler med lite annat uttryck kommer jag att visa framöver. För mig är de igenkännande och hemtrevliga men just nu inte my cup of tea. Med lantlig inredning, YES. Jag tackar Maud för hennes fina mönster och innovativa förhållningssätt till textil genom tiderna!

I helgen gick jag "all in" och köpte en ny Ferrari-röd bil! Inte för inte att det är jul snart, menar jag! Lite synd att bilmärket är ett helt annat . . . 

"Staden" finns att se här och ännu mer under "Välj bland" i högermarginalen! Kolla gärna in Mauds kläder! Hon får mig att vilja ta säcken på ryggen, sjunga en blues och åka norröver! 
Textil signatur MAUD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar