onsdag 28 december 2016

midvinter i var stuga - retrotextil av Ingrid Bjernefors Dahlman



Yippie! Back in business! Här har det varit stora datortekniska problem och lite förkylt, men nu är äntligen krafterna på alla håll och kanter tillbaka. De tre följande dagarna kommer jag därför publicera de återstående inläggen som är kvar i juldukskavalkaden för det här året. Hoppas vi ses imorgon!

Här är en av mina julduksfavvisar! Otippat eftersom jag inte är någon älskare av blått. Formgiven av Ingrid Bjernefors Dahlman. En löpare i fint hellinne, 19 x 90. Jag vet inte vad det är som tilltalar mig, men det oregelbundna mönstret i regelbundenheten slår an en sträng hos mig. Det "icke perfekta" tror jag att det är. Ändå är inte mönstret rörigt för ögat, utan känns väldigt harmoniskt. En stjärnklar midvinternatt, i mitt tycke. Några frågor på det? Okeeey! Då önskar jag alla fortsatt trevliga, mysiga mellandagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar