fredag 21 april 2017

kramdjur/skallra/mjukisdjur - Monthly Makers tema djur april 2017 - DIY



🐟🐟🐟 DĂ„ var det dags att publicera mitt bidrag pĂ„ Monthly Makers mĂ„nadstema DJUR. Det var ett sjĂ€lvklart val redan frĂ„n början men som alltid "expanderar" det gĂ€rna, och sĂ„ Ă€ven denna gĂ„ng. InspirationskĂ€llan till mjukisdjuret/kramisen/skallran kommer ursprungligen frĂ„n filmen "Hajen" och dĂ„ föll det sig ocksĂ„ naturligt att göra en video pĂ„ temat. Soundtrack stĂ„r min man för om nĂ„gon förbryllat undrar! I snöglopp och kyla hade vi sanslöst kul under pĂ„sken dĂ„ den hĂ€r rysliga historien tilldrog sig! 

Harry Haj 🐟 Ă€r greppvĂ€nlig i mjukaste velour med stoppning av syntetvadd. Upphovsmakare till modell och tillverkning Ă€r moi och för övrigt simmar Harry i de lugnaste vatten i min nĂ€tbutik.

Sy Ditt eget kramdjur sÄ hÀr:

🐟 Sy mjukisdjuret i velourtyg eller annat tyg med stretch i. Sy med kort, tĂ€t zick-zack- eller specialsöm för elastiska tyger i den form du önskar. LĂ€mna en öppning för stoppningen. Klipp rent ca 5 mm frĂ„n sömmen efter att Du har sytt formen. VĂ€nd stycket med rĂ€tsidan ut och stoppa formen relativt hĂ„rt med syntetvadd. Sy igen öppningen för hand och sy pĂ„ ögon mm med lite grövre trĂ„d/garn. Klart för mys!

Det var allt frÄn mig för den hÀr gÄngen! Nu tar jag sikte pÄ 5:e maj! LÄt inspirationen flöda och kreativiteten blomma!

2 kommentarer:

  1. AlltsĂ„ SÅ kul med filmen! Vad fint att ni skapar ihop pĂ„ temat ;) Och jag gillar verkligen din hajmodell, med lite kattmynta i skulle vĂ„ra minstingar leka undervattensfight hela dagarna! Och i större modell tror jag den skulle utgöra en helt förtrĂ€fflig och lagom crazy soffkudde!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alicia! Det blir gÀrna en spin-off-effekt och ibland behövs fler hÀnder och armar Àn tvÄ. NÄgot crazy, javisst! En plastpÄse frÄn Clas Ohlson fick agera hav... med enkla medel kan man göra mycket. Kattmynta, yes, mina katter hamnade i ett flummigt rus! Stort tack för fin feedback!

      Radera