torsdag 15 december 2016

räven raskar över AIK-land, växtkraft & dekorera krukan för hyacinterna - DIY


Lika fint blir det på krukan med amaryllis!

Urtjusiga Mickel!

Lite julinspiration en torsdagsmorgon är inte så dumt och ett avbräck bland alla juldukar! Men i morgon är det textil som gäller igen! Hyacinterna är på G och slår förhoppningsvis ut sina väldoftande blommor lagom till jul. Här har jag med enkla medel klätt den erbarmligt fula plastkrukan med vanligt enfärgat omslagspapper som jag skrynklat något och bundit om med fint snöre. Brunt papper, alternativt en påse a la förr, juteväv eller tidningspapper vore jättefint, men ingetdera fanns i skåpen. För smidig vattning har jag först trätt en plastpåse över krukan och därefter klätt den med pappret. En händelse som också tyder på att julen är i antågande är att jag i går morse såg rödräven komma trippandes med yvig svans utanför huset. Ååååhhhh så fin han var! Inte ofta jag ser Mickel här i AIK-land. Tror mig kunna räkna till endast två gånger. Nu ska jag räkna ihop saker av ett helt annat slag . . . bokföring står på schemat! Ha en härlig dag, allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar