måndag 16 januari 2017

mobilt golv & förvaring på hjul - DIY



Det var inte bara ett rullbord som rullade hem till mig utan även rullvagnar i metall av engelsk härkomst. Vad de ursprungligen använts till är höljt i dunkel. Förmodligen någon typ av industrivagn. Problematiken med förvaring under snedtak känner nog de flesta igen. Om inte annat blir man varse när något ska fram som står längst in under det sluttande taket. Och det kan man ju ge sig attan på att det gör! Ur det föddes idén om ett mobilt golv! På IKEA fyndades två Ivar-hyllplan som kapades att passa vagnarna. Toppskivan (Ivar) sattes sedan fast med vagnsbult och skruv i turligt nog, redan befintliga hål i metallvagnen. Ytterligare hyllplan fyndades på Myrorna för en spottstyver och på dessa skruvade jag fast IKEAs hjul Rill. Nu är risken mindre för en knäckt rygg när jag ska ner i kartongen med bokföring som står längst in under snedtaket . . . eller så har jag byggt 4 skateboards som jag kan åka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar