fredag 3 februari 2017

boosta grönt, Maija Isola & första vårtecknet

Kaivo - formgivet av Maija Isola, Marimekko, 1964.
Första vårtecknet 2017-01-26 - snödroppe 🌼🌼🌼

Tanka batterierna 🔋🔋🔋och boosta grönt! Första vårtecknet och tygtrycket "Kaivo", formgivet av Maija Isola 1964 för Marimekko, gör mig precis lika glad. Våren har tidigarelagt releasepartyt i år! Förra året fotograferade jag samma planta den 11 februari och kan ni tänka Er, i torsdags förra veckan (26/1) hittade jag första beviset på att vi lutar åt rätt håll. Ett rekordtidigt vårtecken trots att värsta vintermånaden ska råda enligt almanackan. Kung Bore, Farbror Rimfrost och pulkor får gärna packa ihop nu. Att domherren satt uppflugen som ett juläpple i aspen utanför fönstret härom dagen bortser jag också ifrån. Härligt! Jag får helt plötsligt gröna fingrar och blir glad i hela kroppen. En grön boost kommer närmast här på bloggen och på Instagram. Snart dags att ge krukväxterna lite "plant power" också! Omplantering av de små taniga rackarna står på dagordningen och jord för ändamålet är redan inköpt!

Här kan Du läsa vidare om Maija Isola och se textilmönstret i sin helhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar