fredag 12 maj 2017

atomic MAUD - Maud Fredin Fredholm

Atomic MAUD

Fantastiska MAUD med ett "kraftfullt" mönster på bordstabletter, 30*43. Till antalet 4? Trist att behöva svara nej på den frågan. Endast 1. Vanligtvis använder jag vitt porslin och bordstabletterna hade passat som en smäck vid middagsdukningar. För att använda ett svenskt ord; alldeles lagom, utan att ta fokus från det som ligger på tallriken. Men man kan inte få allt här i världen ... bara lite ... och det är jag ändå glad över! Mönsterskatten kan aldrig bli för stor och  allt som hamnar i den kistan är en stor inspirationskälla. Motsägelsefull som jag är, vill jag att textilier ska användas men är samtidigt glad över att hitta små spillror av vår som oftast odokumenterade och bortglömda textilskatt. Jag har döpt Mauds mönster till Atomic Maud och den som vill återuppleva "Tekniskt Magasin" med introt Whirly Bird av storbandens mästare The Atomic Mr. Basie gör det bäst här! Det svänger ordentligt även om Maud och hennes textilkraft är magisk!

Mer om Maud finns i högermarginalen under "Välj bland" eller ta genvägen till Mauds "Blues on top" här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar