måndag 20 november 2017

svartvitt textiltryck on the go & dito väska

b


Väska anno 2007 - designbyBrismo

Hej och God Morgon till ett översnöat Stockholm! Oj då, helt oväntat hade Stockholm växlat från svart till vitt när jag vaknade i morse. Ett tunt lager med snö täcker gator och torg och en viss julstämning infann sig. Mysigt. Lågskornas tid tycks nu vara förbi. Det här bomullstyget hittade jag längst ner i skattkistan när jag var på jakt efter ett helt annat tyg härom dagen. Anonym formgivare även denna gång. För flera år sedan, 2007 enligt bildens datering, sydde jag en väska och den hade nästan helt fallit i glömska. Redan då förespråkade jag mindre användning av plastpåsar och märkte den som klimatsmart! Den såldes nästan omgående och jag hoppas köparen använder den än i dag. Min vurm för det supersnygga textiltrycket har inte mattats ett dugg med åren och jag önskar sååå att jag hade haft några meter kvar. Nu återstår bara småbitar som knappt räcker till annat än mindre bruksföremål. Visst är det kul att återse gamla godingar där ränderna aldrig går ur!

På tal om plast och klimatsmarta val har jag nu dubbla uppsättningar (2X5) Veggio-påsar från Carrinet och de vill jag inte byta ut mot allt smör i Småland. Plastpåsar i grönsakslådan skapar kondens med snabb förruttnelse som följd och då är den lagom luftiga påsen perfekt! Kassapersonalen frågar ofta var de kommer ifrån . . . med kommentaren "de borde vi sälja här". Jag är inte sen med att hålla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar