onsdag 22 november 2017

lappteknik, livspussel och smällkarameller till jul


Livet är ett lapptäcke och tillvaron ett stort pussel. Lapparna går omlott och läggs sida vid sida i kronologisk ordning och pusselbitarna flyttas runt runt för att slutligen finna sin plats. Här en bit mönstrad bomullstrikå som illustrerar livet självt. Ett elastiskt material som mestadels känns behagligt, kan töjas och sträckas men som också har en bristningsgräns. Fullt så färgglada är inte alla dagar, men oftast är jag förväntansfull inför en ny dag. Måste man sova? Så kul och tillfredsställande kan det ibland vara i min värld och de stunderna tar jag extra vara på. Kolsvarta eller grådaskiga dagar kryssar jag mig trögt igenom för att vakna upp till soliga dagar igen. Tur att antalet inte är överdrivet många. Att ha mästarbrev i lappteknik med utmärkt pusselförmåga vore inte alls dumt! Den som ändå hade en susning om vad som komma ska . . . jag vet bara att pusslet är on going . . . och existentiellt!

Vad jag däremot med säkerhet vet, är att snart smäller det! Smällkarameller till jul fyllda med textilgodis från 50-60-talet kommer att öppnas en efter en med start på måndag 27 november. Det blir en retro-tripp med julmotiv 🎅🎄🤶🐐 på dukar, handdukar och väggbonader och också en glimt av formgivarna bakom tomtar, bockar och annat som hör julen till. Det kommer att vikas, veckas och klippas här på bloggen ända fram till mellandagarna efter jul. Varmt välkomna att hänga med oss prassliga kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar