fredag 24 november 2017

smällkarameller till jul 2017 - retro julduks-frossa!


Hej och varmt välkomna till "Smällkarameller till jul" som är min textila julkalender för 2017! Dags att dra igång kalendern med julens makalösa mönster för tredje året i rad. Från idag och framöver kommer Textilkraft på Instagram  och bloggen vara fullmatad med jultextil av både kända svenska och anonyma formgivare från 1950-1960-talet. Dukar, väggbonader och annan textil med textiltryck som hör julen till av Aune Laukkanen, Brit Bredström, Monica Backström, Märta Maria Dahlin, Issa Feuk, Liss & Ulf Lidbeck med flera. Det kommer att bli riktigt härlig julstämning ända fram till jul kan jag lova. Jag har valt ut mina favoriter med omsorg och det har både varit roligt och svårt på samma gång, och jag hoppas att ni kommer att inspireras och gilla mönsterfröjden lika mycket som jag. Jag kommer såklart att kort presentera varje textilformgivare och ibland följer lite intressant textilhistoria med på köpet! Nu öppnar jag champagnen 🍾 och skjuter iväg korken all världens väg . . .  äntligen igång och väl mött på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar